God jul!

Åh så underbart det är med jul.
Även om det viras den 25:e är i USA istället för 24:e som där hemma, så finns det ju fortfarande julstämning. 
På facebook, instagram osv. så firar ju de flesta av mina kontakter jul den 24:e, så känns lite som en dubbel julafton!
 
Igår så dekorerades det kakor! 
Det är det som man ger till jultomten på natten från 24:e december till 25:e december. 
Vi hade även som en glasyr, fast med lite mer smak, runt salta pinnar. Var riktigt gott! 
Själv är jag inte så jätteförtjust i salta pinnar, men med det runtom var det suveränt! 
 
Idag så slog jag in paket, städade, gick till kyrkan och åt julmiddag.
Var en modern gudstjänst, och var första gången jag gått i kyrkan med min värdfamilj. Jag är inte särskilt kristen må jag säga, men var en trevlig upplevelse.
Till middag åt vi kalkon och det är riktigt gott! 
Efter middagen så öppnade vi två paket var. 
Jag fick en tavla med mig och min värdfamilj på,jättegulligt. Och sedan fick jag två doftljus (Har blivit galen i doftljus!); "pumpa krydda latte" och "tranbärs is" är dofterna på dem, och jag smälter!
Har tänt ljuset med pumpa-krydda-latte så blir mysigt att vakna med den härliga doften.
 
Imorgon så ska vi öppna paken under granen och efter det så sticker vi till Omaha där det blir ett riktigt firande (mer om det kommer).
 
Ska sova nu, och imorgon så blir det troligtvis lite fler bilder, så hörs då! 
God jul på er alla! Hoppas ni hade ett mysigt och trevligt firande! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer/Comments
MammaM säger:

Salta pinnar med Kristyr ?! Vi får väl införa en ny tradition hemma även om jag är lite tveksam till den kombinationen. Vi har öppnat våra julklappar. Tomten kom inte till oss när vi såg. i stället var det en typ som såg lite annorlunda ut; det var Aron med en lurvig katt under hakan.... Det var roligt att få Skypa med dig igår och att du delat med dig av dina julbilder. Det känns då som du är med oss här hemma. Kram

Svar: Riktigt gott faktiskt, så värt att försöka!
Haha, låter bra.
Håller med, tack för det!
Är så avundsjuk att ni får äta lutfisk. Får överleva det här året utan, men när jag kommer tillbaka måste jag ta igen det!
God jul, kram <3
Cecilia H

2014-12-25 | 09:09:03
Åkerströmarna säger:

Hej Cecilia!
En riktigt God Jul och Gott Nytt År!
från familjen Åkerström i Skövde.
Här ruckar vi inte på traditionerna, vi hade besök av tomten i går och en hel hög av julklappar delades ut!
Idag var det äntligen minusgrader och en lång och kall promenad stod på programmet, förutom all lek med nyöppnade julklappar och ett skönt slappande i soffan.
Vi har äntligen hittat och fattat hur vi skriver kommentarer i bloggen, så det kommer nog fler framöver.
Många stora kramar och en god fortsättning!

Svar: Önskar er detsamma! Låter toppen och hoppas att ni hade ett trevligt slut på året!
Tackar och ha en trevligt fortsättning.
Kram,
Cecilia H

2014-12-25 | 19:00:20

Kommentera inlägget här/Comment here:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?/Remember me?

E-postadress: (publiceras ej/ E-mail adress (won't be published)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback