"I fear obvion"

Hade egentligen inte förväntat mig särskilt mycket av lägret, men måste säga att det är toppen! 

Jag bor i samma rum som en tysk tjej. Det är runt 820 andra utbytesstudenter här så det finns många som är i samma situation. 

Saker som jag upplevt/lärt mig  de senaste dagarna:
- Vänligheten. Jag visste att amerikaner är mer vänliga än i Sverige men förstår nu att det betyder specifikt pratglada. Hemma är man galen om man snackar med en främling på en buss. Här man otrevlig om man inte gör det.

- De flesta drycker här innehåller socker eller sötningsmedel. Så blir mer törstig av att dricka dem än om jag inte hade gjort det. Därför så kör jag på vatten för det mesta.

- Om det sår att något kostar 3 dollar, så är det troligtvis inte priset då tax ska läggas på. Du ska ge dricks till alla som gör något för dig. Även serivcen är usel på en restaurang ska du ändå ge dricks, det är en självklarhet. 

Hoppas ni har det bra där hemma!


Kommentarer/Comments

Kommentera inlägget här/Comment here:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?/Remember me?

E-postadress: (publiceras ej/ E-mail adress (won't be published)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback