Amerikaner förvånar mig varje dag....

Dagens fråga jag fick av en kille på min historielektion:
-Do you talk Spanish with each other in Sweden?
-No, I talk Swedish. Why should I do that?
-Spain is in the same region, so you should talk Spanish...

Det var någon i min historieklass som inte trodde på att Kina, Korea, Philipinerna och Japan tillhörde Asien...
Amerikaner är allt sköna!

Sitter nu i bilen och är påväg till min värdmormor och värdmorfar. De bor ca. 2 timmar från Grand Island.
Där kommer även min värdmammas bro vara med hans familj, så blir en helg med mycket folk.


Kommentarer/Comments
Mamma säger:

jaa du visst blir man lite förvånad... inte heller alla som bor i Sydamerika pratar ju samma språk eller de som bor i Afrika.... de borde ta sig en funderare på att kontinenten Europa består av många "gamla" kulturer typ Rommarna (Italien), Greker och Turkarna pratar samma språk.... De kan väl inte med allvar tro att Ryssland, Frankrike , Grekland, Spanien och Storbrittanien pratar samma språk... Men de har väl koll på mycket annat som inte vi har koll på...

Svar: Är rädd för att de tror de...De är ju mycket bättre på matte än svenskar!
Cecilia H

2014-09-29 | 13:05:44
Mamma säger:

Vart har alla fina bilder o texter från tidigare i september tagit vägen?

Svar: Fixat nu! Har försökt få ordning på det förut men är nu äntligen fixat!
Cecilia H

2014-10-01 | 21:31:10
Mamma säger:

Glömde skriva att 2orna slutar 10 juni...

Svar: Det är ju toppen! :)
Cecilia H

2014-10-01 | 23:01:27

Kommentera inlägget här/Comment here:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?/Remember me?

E-postadress: (publiceras ej/ E-mail adress (won't be published)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback