Påsksöndagen

 

Firat påsk i USA för första gången.
På morgonen så letade vi först efter våra easter-baskets (påskkorgar). PÅ golvet låg Jelly Beans som påskharen hade “bajsat ut”, tradition här att det är så. Hittade min korg efter en timme i öppna spisen.

Vi 10.30 gick vi i kyrkan. Vi behövde vara uppklädda så var mest att bara go for it.
Var trevlig utflykt, var intressant att uppleva.


När vi kom hem föreradde vi maten.

Maten ,ursäkta mig Sverige,men detta var mycket godare.
Makaroner med ost, majs, skinka, kalkon och potatis med ost, djävuls-ägg och sedan de två delarna som kanske inte är min favorit, men som fanns med på vårat påskbord;gröna bönor och gele-jordgubbar-med-marshmallows. TIll efterätt så fixade vi äppelpaj och kokos-grädde-paj.
Hade tävling med mina värdföräldrar om vem som gjorde bäst djävulsägg. Vi estämde att vi alla kom lika, då alla hade något som fattades för att de skulle bli perfekta.

När vi höll på med lunchen gick kylen sönder, suveränt. Så vi åkte och kollade på ny direkt efter maten.

 

Vi kom hem, och min värdmmama gömde ägg. Då kom en av hundarna och letade upp dem och käkade upp några av dem ,så var ju asbra. Men vi gick ut och fann alla i slutänden och var riktigt kul.
Uppskattade påsken riktigt mycket, även om hunden käkade choklad och kylskåpet gick sönder.

 
 

Kommentarer/Comments
Agneta säger:

C, det var mycket som hände på en dag. Så nu kommer Du att införa annorlunda mat till påsk när Du kommer hem. Kram,

2015-04-08 | 10:39:25
Mamma säger:

Ser fram emot att du fixar lite påskmat med USAinfluenser nästa år! men låt mig slippa majsen! Ägg och ost gillar jag i alla former! Roligt att höra lite ifrån dig. Förstår att det är lite stressigt nu när USAåret snart är slut och du ska återanpassa dig till din svenska lilla familj....

Svar: Låter trevligt, dock så gillar jag majs, så du har nog ett problem, men får ha det vid sidan om.
Kommer bli kul att få träffa er, kanske vi kan bygga ut vår lilla familj med att ha en utbytesstudent, eller kanske en hund...?
Cecilia H

2015-04-08 | 11:28:39

Kommentera inlägget här/Comment here:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?/Remember me?

E-postadress: (publiceras ej/ E-mail adress (won't be published)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback