För det är lördag

Wow. Vilken dag det har varit.
Först måste jag meddela hur hunden Bruno mår. 
Bruno hade svalt metallbitar/metall från kablar av julbelysningen. Han blev akut opererad och han på bordet så förlorade de honom för en stund men de fick liv i honom. 
Håller tummarna för att han ska börja må bättre. 

Idag så är det lördag. Jag har varit mycket efftektiv och hunnit med ett gäng med saker.
Imorse vid 8.30 så fick jag skjuts till skolan. Jag skulle nämligen hjälpa till på "speech"-tävlingen som min skola höll.
Jag tävlade inte den här gången, utan var bara och hjälpte till i cafeterian insett par timmar. Där träffade jag även Chey och Emma som volontär arbetade vilket de måsta göra i dansteamet (?). 


Vid 14 så lämnade jag skolan för var klar med mitt arbetande och träffade Zoe, hennes värdsyster och sin kompis. 
Vi åt på ett mexikanskt ställe. Jag körde på en friterad glass, för har inte käkat dessert på ett tag och var inte hungrig då jag redan hade lunchat innan.


Efter vi käkat där så åkte jag hem till Zoe och chillade.


På kvällen så plockade Kari-Anne's(utbytesstudent från Norge) och Lucia's (utbytesstudent från Italien) värdföräldrar upp mig och vi gick alla fem och såg "monster-trucks". Det var tävlingar mellan olika bilar och motorcyklar. 
Har aldrig varit på något liknande, men var häftigt!
Jag fick möjligheten att få en snabbtur i en monster-truck vilket var jätteroligt!
 













När det var slut och ångorna från bilarna hade gjort så jag tappat rösten så åkte vi till restaurangen Tommy's och åt middag. 

Ska nu ta och sova över hos Kari-Anne och Lucia. Hoppas ni hade en bra lördag!

Kommentarer/Comments
Felicia Fischer Berg säger:

Hej, jag undrar ifall du är intresserad av att göra ett länkbyte? Jag är nämligen också en utbytesstudent :) Då menar jag ett länkbyte i arkivet i menyn!

Svar: Absolut, fixar det så snart som möjligt! :)
Cecilia H

2015-01-19 | 05:13:57
Bloggadress: http://feliciafischerberg.blogg.se
Agneta säger:

C. Mycket kul Du får vara med om. Ta tillvara allt. Kram,

2015-01-19 | 09:15:10

Kommentera inlägget här/Comment here:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?/Remember me?

E-postadress: (publiceras ej/ E-mail adress (won't be published)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback