Första tennismatchen för året

Idag så hade vi första tävlingen i tennisteamet, vilket var på hemmaplan. Var tänkt att vi skulle spela utomhus, men började snöa två timmar innan, så sista minuten ändrades planen och därför spelade vi inomhus. 



-bild av Melissa K.-

Eftersom jag är i reserveteam med 20 andra, så behövde vi spela dubbel (så att alla skulle ha fått spela en match). Jag spelade med Maddie, och vi vann vår match. Personligen spelade jag rätt dåligt, men men. Min värdfamilj kom,  alla fyra vilket kändes jättekul! 

Igår så spelade jag en challenge match mot Julissa som är över mig på listan i reserve-team. Det är nämligen så att efter reserve-team är JV (JuniorVarsity) och efter JV kommer Varsity. Varsity är de topp 10 för teamet och kommer spela runt 20 matcher under säsongen. JV kommer få spela runt 10 matcher, och reserve-team, där jag står just nu, får jag kanske spela upp till fyra matcher. 
Så utmana andra är sättet att nå upp till JV eller Varsity.
Jag vann över Julissa, så kommer nu ta hennes plats som var ett steg högre upp på listan, och hon får min plats. 

Kommentarer/Comments
Mamma säger:

Härlig inledning! Segersötma är härligt ...och bättre än sockerdränkta donuts och starbucksdrycker..... Nu läser jag det finstilta på livsmedels innehållsförteckningen och ratar på vardagar socker. Du får det tufft när du kommer hem.... Hem till hälsohemmet....

Svar: Jaja, men är ju bara här i ett par månader till, så vill uppleva det "riktiga".
Wiho...
Cecilia H

2015-03-29 | 11:09:08

Kommentera inlägget här/Comment here:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?/Remember me?

E-postadress: (publiceras ej/ E-mail adress (won't be published)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback