Finns det en anledning till att inte le?

"Varför ler du?"
"Det är fredag, och finns alltid en anledning att vara glad". 
 
Är rätt trevligt att folk i min omgivning ser mig som en positiv person, något jag alltid försöker få dagarna att sluta som. Positiva. 
 
Det gäller att alltid se de små ljuskällorna i dagen. Det som gör mig till den där glada, kanske lite väl pratsamma och öppna personen. Den som jag alltid varit så som jag är, men vuxit under ett år som utbytesstudent. 
 
Idag fick jag den otroligt vackra kommentaren av min make-up lärare;
"Du har en talang för sminkning. Din galaxy makup är precis som det ser ut som en rymd gör i verkligheten och väldigt fina smådetaljer."
 
 
 
Det är sådant som gör att jag växer som person och mina dagar som är värda att minnas.
 

Kommentarer/Comments
Mamma säger:

Härligt! Sminklärarens ord hoppas jag du kommer att minnas många år framåt. Eller kanske känslan du upplevde när läraren sa det.
Ser fram emot att få en härlig sminkning, sminka mig till prinsessa och pappa till groda! Kram ... Om en vecka är vi nästan framme i GI.... Pirrigt

Svar: Hoppas jag på också!
Du är väl redan prinsessa?
Kram

Ja, känns pirrigt
Cecilia H

2015-05-08 | 23:50:37
Ylva säger:

Även jag vill bli sminkad när du kommer hem

Svar: Absolut!
Cecilia H

2015-05-10 | 23:46:54

Kommentera inlägget här/Comment here:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?/Remember me?

E-postadress: (publiceras ej/ E-mail adress (won't be published)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback